TRACES: POESIA CATALANA 2014

25-03-2015

El Projecte TRACES se suma a la celebració de la Setmana de la poesia catalana a internet, iniciativa de Lletra (UOC), i presenta una selecció poètica: han aplegat totes les novetats sobre poesia catalana o traduïda al català aparegudes al llarg del 2014.
Hi figura J. V. Foix i el seu Amb versos de vacances.

Projecte TRACES

Giornata mondiale della poesia 2015

21-03-2015

Il primo giorno di primavera cade la Giornata mondiale della Poesia. Istituita dall’Unesco nel 1999 e celebrata per la prima volta quattordici anni fa, è «dedicata all’espressione poetica e al suo ruolo privilegiato nella promozione del dialogo interculturale, della comunicazione e della Pace». Per celebrarlo la Fondazione J. V. Foix sceglie un poema di J. V. Foix e lo pubblica nelle rete sociali.

Captava, delirant, abismes d’aigua

Vaccaro: «Amb perles a cada mà…»

10-03-2015

El 24 de març s’inaugura al Castell de Cornellà l’exposició «Amb perles a cada mà, visc al cor d’una petxina», que reuneix peces de Ricard Vaccaro -pintures i escultures- fetes al llarg dels últims tres anys, al costat d’algunes de més antigues.
Els versos del poeta J. V. Foix donen títol a l’exposició que es podrà visitar, gratuïtament, des del 24 de març fins al 14 de juny a la sala d’exposicions del Castell de Cornellà. Cinquanta personatges del món de la cultura, la política i la societat catalana reten homenatge a l’artista.

Lloc: Castell de Cornellà
Dies: del 24 marzo al 14 giugnio

Più informazione

Recitale di poemi di Foix a Cardedeu

11-02-2015

Sabato 14 febbraio gli alunni della scuola di arte e lettere di Cardedeu farano un recital di poemi di J. V. Foix.

Luogo d’incontro:Espai per les arts i les lletres «L’estació és allà». Avinguda Catalunya, 8. Cardedeu.

Giorno e ora: 14 febbraio alle 19 h.

L’esposizione «Foix, amic de les arts» rimarrà aperta tutto il mese.

J. V. Foix, amic de les arts, a Cardedeu

14-01-2015

Venerdì prossimo ci sarà la inaugurazione de l’esposizione J. V. Foix, amic de les arts. Enrique Badosa presenterà «Focius, mestre d’artistes».

Sito: Espai per les arts i les lletres «L’estació és allà». Avinguda Catalunya, 8. Cardedeu.

Giorno e ora: 16 gennaio alle 19 h

Notizia a Bonart

Per sapere come andare fino lì qui.

Vedi fotografie

“Deu preguntes inèdites a J. V. Foix”

07-01-2015

Nel giornale Ara del 5 gennaio, Jordi Nopca pubblica un’intervista “inedita” a J. V. Foix in seguito alla pubblicazione del libro Amb mots de ben copsar uscito in libreria questo Natale grazie alla Fondazione J. V. Foix.

Il volume duodesimo della collezione include sedici interviste fatte al poeta tra 1973 e 1987.

Vedi articolo

Canto di J. V. Foix ai Paesi Catalani

26-12-2014

A Vilaweb han publicat «A cal fuster hi ha novetat» de J. V. Foix recitat per Celdoni Fonoll. Compost el 1953, és un poema nadalenc carregat de noms d’oficis i de topònims d’arreu dels Països Catalans. El podreu trobar al llibre Onze Nadals i un Cap d’Any de 1960.

El podeu veure i sentir aquí.

PRESENTAZIONE DEL LIBRO AMB MOTS DE BEN COPSAR

10-12-2014

Lunedí 15 dicembre presenteremo il libro Amb mots de ben copsar, da J. V. Foix, pubblicato dalla Fondazione J. V. Foix. Ci participerano il traduttore dei poemi da J. V. Foix allo spagnolo, Enrique Badosa, e Jordi Cornudella.

Organizza: ACEC e Fundació J. V. Foix
Dove: Aula dels Escriptors 5º
Ateneu Barcelonès. c/ Canuda, 6
Quando: 15 Dicembre alle 19.30

Invitazione dell’ACEC

Jornada Foix a Pescara

03-12-2014

Il 17 dicembre Ilaria Zamuner organizza la giornata «Jo sóc aquell que en mar advers veleja», uno studio su J. V. Foix e le avanguardie storiche tra arte e letterattura.
Al pomerigio si presenta anche il concerto per coro misto i pianoforte di Benet Casablancas Jo tem la nit con texto di J. V. Foix.

Programa della giornata

Vídeo «Jo tem la nit», testo da J. V. Foix e musica da Benet Casablancas

Domande
J. V. Foix, 25 anni (1987-2012)
Versi d'oggi

D'un arbre en ment faig paisatge llunyà...

Un assaggio
Contattare
  • Catedra Marius Torres
  • Revista Catalunya
  • Espais
  • AELC
  • Lletra
  • Aquest web ha rebut l'ajuda de la Institució de les Lletres Catalanes.
    Institució Lletres catalanes