Jaume Vallcorba e la poesia: Omaggio

16-05-2015

El 14 de maig, a la Biblioteca Mercè Rodoreda de Barcelona i dins la Setmana de Poesia es va retre homenatge al crític i editor Jaume Vallcorba. Van participar-hi Rafael Argullol, Juan Antonio Masoliver Ródenas, Francesc Parcerisas, Lola Badia i Ponç Pons. Moderava Manel Ollé. Entre molts altres, Vallcorba va editar l’obra completa de J. V. Foix.

Vedi notícia de la Biblioteca.

Influenza creativa del nord del Cap de Creus

06-05-2015

Nel libro Nel libro La porta d’entrada al Cap de Creus, la storica dell’arte Mariona Seguranyes rivendica l’influenza creativa della costa nord del Cap de Creus sui diversi nuclei di artisti. A Port de la Selva nasce, guidata da J. V. Foix, la ripresa dell’avanguardia, con il gruppo d’artisti di Dau al Set.

Il quadro di Joan Ponç evoca un viaggio in barca degli artisti di Dau al Set e J. V. Foix, da Port de la Selva fino a Cadaqués, per vedere Dalí.

Vedi l’articolo Punt Avui.

«Jocs Florals» nella scuola Poeta Foix

29-04-2015

Come tutti gli anni nella giornata di Sant Jordi, la scuola Poeta Foix ha celebrato i «Jocs Florals». E’ stato consegnato il premio Straordinario di Poesia J. V. Foix, ad Alvaro Díaz Díez per il poema «L’univers».

Gli alunni che hanno ricevuto il primo premio di CM e 5º corso, il primo e il secondo premio di 6º, e il premio straordinario e il premio al lavoro e allo sforzo visiteranno la Fondazione J. V. Foix a giugno.

Consultate i premi

TRACES: POESIA CATALANA 2014

25-03-2015

El Projecte TRACES se suma a la celebració de la Setmana de la poesia catalana a internet, iniciativa de Lletra (UOC), i presenta una selecció poètica: han aplegat totes les novetats sobre poesia catalana o traduïda al català aparegudes al llarg del 2014.
Hi figura J. V. Foix i el seu Amb versos de vacances.

Projecte TRACES

Giornata mondiale della poesia 2015

21-03-2015

Il primo giorno di primavera cade la Giornata mondiale della Poesia. Istituita dall’Unesco nel 1999 e celebrata per la prima volta quattordici anni fa, è «dedicata all’espressione poetica e al suo ruolo privilegiato nella promozione del dialogo interculturale, della comunicazione e della Pace». Per celebrarlo la Fondazione J. V. Foix sceglie un poema di J. V. Foix e lo pubblica nelle rete sociali.

Captava, delirant, abismes d’aigua

Vaccaro: «Amb perles a cada mà…»

10-03-2015

El 24 de març s’inaugura al Castell de Cornellà l’exposició «Amb perles a cada mà, visc al cor d’una petxina», que reuneix peces de Ricard Vaccaro -pintures i escultures- fetes al llarg dels últims tres anys, al costat d’algunes de més antigues.
Els versos del poeta J. V. Foix donen títol a l’exposició que es podrà visitar, gratuïtament, des del 24 de març fins al 14 de juny a la sala d’exposicions del Castell de Cornellà. Cinquanta personatges del món de la cultura, la política i la societat catalana reten homenatge a l’artista.

Lloc: Castell de Cornellà
Dies: del 24 marzo al 14 giugnio

Più informazione

Recitale di poemi di Foix a Cardedeu

11-02-2015

Sabato 14 febbraio gli alunni della scuola di arte e lettere di Cardedeu farano un recital di poemi di J. V. Foix.

Luogo d’incontro:Espai per les arts i les lletres «L’estació és allà». Avinguda Catalunya, 8. Cardedeu.

Giorno e ora: 14 febbraio alle 19 h.

L’esposizione «Foix, amic de les arts» rimarrà aperta tutto il mese.

J. V. Foix, amic de les arts, a Cardedeu

14-01-2015

Venerdì prossimo ci sarà la inaugurazione de l’esposizione J. V. Foix, amic de les arts. Enrique Badosa presenterà «Focius, mestre d’artistes».

Sito: Espai per les arts i les lletres «L’estació és allà». Avinguda Catalunya, 8. Cardedeu.

Giorno e ora: 16 gennaio alle 19 h

Notizia a Bonart

Per sapere come andare fino lì qui.

Vedi fotografie

“Deu preguntes inèdites a J. V. Foix”

07-01-2015

Nel giornale Ara del 5 gennaio, Jordi Nopca pubblica un’intervista “inedita” a J. V. Foix in seguito alla pubblicazione del libro Amb mots de ben copsar uscito in libreria questo Natale grazie alla Fondazione J. V. Foix.

Il volume duodesimo della collezione include sedici interviste fatte al poeta tra 1973 e 1987.

Vedi articolo

Domande
J. V. Foix, 25 anni (1987-2012)
Versi d'oggi

Pertot la teva imatge / M'és oasi i miratge...

Un assaggio
  • Un tast de Foix
Contattare
  • Catedra Marius Torres
  • Revista Catalunya
  • Espais
  • AELC
  • Lletra
  • Aquest web ha rebut l'ajuda de la Institució de les Lletres Catalanes.
    Institució Lletres catalanes