App: Ruta Foix – Sarrià

L’aplicació per a mòbils android i tauletes tàctils és gratuïta. Es pot descarregar en aquesta adreça: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fundaciojvfoix.foixsarria o baixant-la directament de google play. L’heu de descarregar al dispositiu des del qual penseu utilitzar-la.

Us demanarà permís per instal·lar-se i heu de contestar afirmativament. Atenció: de moment, només és executable per a mòbils Android i tauletes amb el sistema iOS.

1. La ruta recorre el barri de Sarrià —vila independent de Barcelona fins al 1921—, on va néixer J. V. Foix.

2. Comença a la seva casa natal, a la confiteria Foix del carrer Major de Sarrià —punt núm. 1— i acaba al cementiri de Sarrià —punt núm. 15—, on està enterrat, al nínxol número 83. En aquest cementiri també s’hi poden visitar les tombes d’altres escriptors, com la de Carles Riba i la seva esposa Clementina Arderiu.

3. En total, la ruta està constituïda per 15 punts distribuïts per tot Sarrià: des del carrer Major fins al Monestir de Pedralbes, en direcció oest, i al cementiri, cap a l’est.

4. La ruta es pot fer sencera o bé triar-ne només uns punts. Es pot reprendre en qualsevol altre moment.

5. Cada vegada que arribem a un punt on no havíem estat, el GPS ens detectarà i el número corresponent de l’aplicació canviarà de color. Així, en qualsevol moment podem saber quins punts hem visitat i quins tenim pendents.

6. A cada punt, hi trobem un text de Foix relacionat amb el lloc, que podem descarregar com a pdf, i un enregistrament d’aquest text. En tots els casos en què n’hi havia, la gravació que oferim és del mateix poeta.

7. A més, a cada punt s’hi ha afegit informació addicional sobre Sarrià, tant de persones famoses que hi van néixer o que hi van viure com de diferents associacions —Els Blaus de Sarrià, els Estats Units—, algunes de les quals encara són ben actives.

8. Qui completi tota la ruta tindrà un premi: un cafè i una pasta a la confiteria Foix de Sarrià que hi ha a la plaça de Sarrià, on podeu sentir un altre text breu de Foix referit al seu amic Salvat-Papasseit.

9. Aquí trobareu les fotografies, els textos i els enregistraments.